Skadeverkstad

När du lämnar din husbil/husvagn för reparation hos en auktoriserad skadeverkstad kan du känna dig säker på att husbilen/husvagnen blir omhändertagen på bästa möjliga sätt. Vi garantera att du har en husbil/husvagn som inte bara är säker och håller hög prestanda, utan också bevarar sitt andrahandsvärde.

Vi är auktoriserade märkesverkstad för Adria, Carthago, KABE, Malibu och Sun Living.

Vi använder oss av den senaste tekniken, har välutbildade tekniker och använder i första hand original reservdelar så att husbilen/husvagnen bevarar sitt originalskick. 
 
Vi utför skadereparationer på plåt och plastdetaljer åt alla större försäkringsbolag. Vid skada, kontakta ditt försäkringsbolag och gör en skadeanmälan, kom därefter till oss för genomgång av skadan samt bokning.


Så här går det till vid en skadereparation

1. Boka tid för skadebesiktning
När du har fyllt i Skadeanmälan kontaktar du vår verkstad för att boka tid för en skadebesiktning. Ta med skadeanmälan, vi förmedlar den till respektive försäkringsbolag.

2. Skadebesiktning
Du och en besiktningsman gör nu tillsammans en skadebesiktning av husbilen/husvagnen, besiktningsmannen uppmärksammar dig även på andra eventuella åtgärdsbehov på husbilen/husvagnen som du erbjuds att köpa till och få åtgärdade vid reparationstillfället. Därefter gör vi en kostnadskalkyl. Kalkylen och bilder på skadan skickas till ditt försäkringsbolag för godkännande. Samtidigt bestämmer vi ett datum för reparationen.

3. Dags att lämna in husbilen/husvagnen
Vi har nu fått godkänt från försäkringsbolaget och fått hem de förbeställda reservdelarna (nya alternativt begagnade reservdelar enligt försäkringsbolagets villkor). Vi har också planerat för reparationen. Vi åtgärdar nu också de arbeten utöver skadereparationen som du eventuellt har beställt.

4. Begagnade reservdelar
Försäkringsbolagen vill att begagnade reservdelar används när det är möjligt, allt för att hålla ner kostnaderna och främja miljön.

5. Skadade plastdetaljer
Plastdetaljer kommer om möjligt att repareras. Skälet är miljöhänsyn.

6. Arbetet utförs
Skadereparatören åtgärdar samtliga reparationer. Allt enligt försäkringsbolaget föreskrifter. 

7. Slutkontroll
När husbilen/husvagnen är klar gör vi vår egen kvalitetskontroll samt verifierar att allt är utfört enligt den specifikation vi fått godkänd av försäkringsbolaget.

8. Husbilen/husvagnen är klar
Vi kontaktar dig via mail eller telefon när husbilen/husvagnen är klar.


Vi bryr oss om dig och din husbil/husvagn!
- Varmt välkommen till Caravan AB i Eskilstuna för ett professionellt och komplett omhändertagande!

Så fotograferar du reservdelen eller skadan

Här är exempel på hur du bör fotografera reservdelen eller skadan:

1. Tydlig och inzoomad på den aktuella skadan. 
2. Utzoomning av skadan.
3. Helhetsbild av fordonet inklusive registreringsskylt.

Kontakta oss

Viggeby Solbacken
635 09 Eskilstuna

Telefon: 016-34 40 80
E-post: info@caravan.se
Fax: 016-35 80 85

Öppettider

Försäljning & Butik
Måndag - Fredag: 09.00 - 18.00
Lördag: 10.00 - 14.00
Söndag: Stängt
Verkstad
Måndag: 09.00 - 17.00
Tisdag - Fredag: 08.00 - 17.00

Några ord från vår VD

Vi är ett fullserviceföretag. Det betyder att vi säljer, servar och utrustar allt från minsta husvagn till största husbil. Vår 48-åriga erfarenhet borgar för Din trygghet med hög kvalitet- och servicenivå.

För oss på Caravan AB är Din fritid viktigast. Vi vet att en bra husbil eller husvagn inte bara innebär en god bekvämlighet, utan också skapar minnen för livet som gärna delas med nära och kära.

Läs mer här »

Håkan Johansson, VD, Caravan AB i Eskilstuna